Asiakaskokemuksen parantaminen

Spondassa asiakaskokemus pohjautuu asiakkaan tarpeita vastaaviin ja viihtyisiin toimitiloihin sekä asiantuntevaan asiakaspalveluun. Yksisuuntaisen vuokralaissuhteen sijaan pyrimme luomaan asiakassuhteista pitkäaikaisia ja vuorovaikutteisia kumppanuuksia. Sponda on määritellyt asiakaskokemuksen yhdeksi yhtiön strategisista prosesseista.

Panostamme vahvasti asiakaskokemuksen parantamiseen ja se on yksi vastuullisuusprioriteeteistamme, jonka osa-alueita ovat:

  • Asiakkaan toimintaa tukevat työympäristöt ja kiinteistöjen palvelut
  • Sisäympäristön viihtyisyys
  • Asiakkaan turvallisuus ja terveys
  • Asiakkaan vastuullisuustavoitteiden tukeminen

Asiakkaiden tarpeiden ja vaatimusten täyttämisessä ovat avainasemassa laadukas ja monipuolinen toimitilatarjontamme sekä ammattitaitoinen henkilöstömme, joka ymmärtää asiakkaan tarpeet. Näin voimme tarjota erilaisille asiakkaille näiden omaa liiketoimintaa tukevia työympäristöjä. Seuraamme myös eri tavoin asiakastyytyväisyytemme kehittymistä. Hyödynnämme saamaamme asiakaspalautetta sekä asiakassuhteiden että kumppaniyhteistyön kehittämisessä.

Asiakaskokemuksen parantamisesta vastaa Spondalla asiakaskokemuspäällikkö, joka raportoi johtoryhmätasolla asiakaskokemuksesta vastaavalle yrityssuunnittelu- ja sijoittajasuhdejohtajalle. Asiakaskokemuksen ohjausryhmä kokoontuu noin kuusi kertaa vuodessa ja siihen kuuluu asiakaskokemuspäällikön lisäksi kolme johtoryhmän jäsentä.

Asiakaspolkumme vie perille parhaiten sopiviin tiloihin

Tavoitteenamme on olla helposti löydettävissä ja lähestyttävissä eri kanavissa, minkä lisäksi kehitämme jatkuvasti erilaisia asiakaspalvelun muotoja.

Tarpeiden kartoituksessa pyrimme huomioimaan yrityksen tulevaisuuden näkymät, koska tilojen vuokrauksessa kyse on usein pitkäaikaisesta ratkaisusta. Muuntojoustavuuden vuoksi tilojamme voidaan tarpeen tullen myös mukauttaa asiakkaidemme toiminnan muuttuessa.

Pidämme säännöllisesti yhteyttä asiakkaisiimme ja tutkimme asiakastyytyväisyyttä vuosittain. Tavoitteenamme on, että asiakas voi keskittyä omaan liiketoimintaansa, kun me huolehdimme kaikista kiinteistöön liittyvistä palveluista yhteistyössä kiinteistöjen hoidosta vastaavien yhteistyökumppaneidemme kanssa.

Lue, miten rakennetun ympäristön asiantuntija Sweco valitsi toimitilansa

Tutustu myös toimitilahakijan oppaaseen