Ratinan uusi mobiilisovellus houkuttelee asiakkaita kauppakeskuksen sisäpiiriin. Tarjolla on koukuttavia etuja, 3D-opastusta ja ajankohtaisinfoa, joka auttaa asiakkaita hyödyntämään entistä paremmin kauppakeskuksen yhteisöllisyyttä.

Kun yhteisöllisyydestään tunnetun kauppakeskus Ratinan odotettu mobiilisovellus Ratinan ystävät, valmistui, asiasta ei tiedotettu pelkästään mainoskampanjoilla, vaan ratinalaisille haluttiin järjestää kunnon tapahtuma.

Mobiilisovelluksella toimivan kanta-asiakasohjelman lanseeraus yhdistettiin ystävänpäiväjuhlaan, jonka pääesiintyjäksi kutsuttiin laulaja Mikko Harju.

Sovelluksen suosio yllätti – ensimmäisen viikonlopun aikana appi ladattiin yli 1 000 kertaa.

Ratina-appiin oli ladattu ystävänpäivän kunniaksi mobiilietukuponki, jolla sai itselle ja ystävälle ilmaiset kahvit Ratinan Ciao! Caffesta. Kahvietu oli tarjolla 500 ensimmäiselle kanta-asiakkaalle.

Ratina-appin lanseeraus yhdistettiin ystävänpäiväjuhlaan, jonka pääesiintyjäksi kutsuttiin laulaja Mikko Harju.

Vaikka Ratinan kauppakeskuspäällikkö Mervi Ahola osasi odottaa, että tapahtuma vetää vieraita, sen suosio oli silti yllätys.  

”Yritysten tarjoamat mobiilikupongit villitsivät vieraat niin, että kauppakeskuksen verkko kaatui hetkeksi aikaa kovien latausmäärien takia. Eikä ihme ­– viikonlopun aikana appi ladattiin yli 1 000 kertaa”, Ahola nauraa.  

Vieraille jaettiin mobiilietujen lisäksi sydämen muotoisia Ratina-ilmapalloja. 

Verkko saatiin kuitenkin nopeasti pystyyn ja kauppakeskuskävijät pääsivät hyödyntämään lanseerauspäivän tarjouksia ja tutustumaan uuteen appiinsa.  

Ratina-appi – asiakkaiden toivoma kokonaisuus

Yhteistyössä tamperelaisten ja lähialueiden asukkaiden kanssa kehitetty kauppakeskus halusi toteuttaa myös asiakassovelluksensa käyttäjiään kuunnellen.

Kehitystyössä hyödynnettiin Ratinan asiakasraadissa saatuja vinkkejä siitä, miten asiakkaita olisi hyvä sitouttaa ja millä tavalla oma sovellus palvelisi kauppakeskuskävijöitä parhaiten.

”Ensisijaisena toiveena olivat aidosti hyvät ja riittävän usein vaihtuvat asiakasedut."

”Ensisijaisena toiveena olivat aidosti hyvät, kohdennetut ja riittävän usein vaihtuvat asiakasedut. Myös tapahtumatiedottaminen sekä asiointia helpottava 3D-opastus olivat toivottuja ominaisuuksia”, Ahola kertoo.

Näiden lisäksi sovelluksesta löytyy myymäläinfo sekä lounasinfo, joka kertoo, millaisia lounasmenuja ja -tarjouksia kauppakeskuksessa on tarjolla. Ratina-appissa on myös helppokäyttöinen palautekanava, jota Ahola toivoo asiakkaiden käyttävän ahkerasti.

Kaikki irti Ratinan tapahtumatarjonnasta

Sovelluksen ajankohtaisinfo auttaa asiakkaita pysymään kartalla Ratinan monipuolisesta tapahtumatarjonnasta ja hyödyntämään yhteisöllisyyttä tarjoavia palveluita.

Infosta voi muun muassa tarkistaa, milloin kauppakeskuksen ilmainen lapsiparkki on auki, milloin kauppakeskuksen käytäville ilmestyy uusia pop up -myymälöitä tai mitä ohjelmaa kauppakeskuksessa on tarjolla loma-aikoina. 

Ratinan tapahtumat ovat kuuluisia tunnetuista ja ajankohtaisista esiintyjistä. Artistivalinta ei tuottanut pettymystä tälläkään kertaa.

Käytännössä Ratina-appi mahdollistaa eri asiakasryhmille aiempaa kohdennetummat palvelut.

 ”Jos kauppakeskus täyttyy lapsista tai lapsiperheistä, voimme tarjota nopeasti juuri heitä kiinnostavia tuotteita ja palveluita ja tuoda näin heidän vierailulleen lisäarvoa.”

"Jatkossa asiakkaat saavat etuja myös kauppakeskuksen seinien ulkopuolelta."

Aholan mukaan tulevaisuudessa on tarkoituksena myös monipuolistaa etutarjontaa.

”Jatkossa appista tulee löytymään myös Ratinan yhteistyökumppaneiden tarjouksia, joten asiakkaamme saavat etuja ja tarjouksia myös kauppakeskuksen seinien ulkopuolelta,” Ahola sanoo.   

Ratina-appi hyödyttää myös kauppiaita ja henkilöstöä

Uusi sovellus hyödyttää myös henkilökuntaa. Sovellus toimi jo ennen asiakaslanseerausta henkilökunnan henkilökorttina ja appi mahdollistaa myös henkilökunnan sisäisen viestinnän.

”Liikkeet voivat tarjota etuja sovelluksen kautta myös omalle henkilöstölle. Se myös tavoittaa nopeasti koko henkilöstön – viestit eivät jää sähköposteihin makaamaan”, Ahola kuvailee.

Myös Ratinan henkilökunta on ottanut uuden Ratina-appin ilolla vastaan. Älysovellus korvaa muoviset henkilökortit ja tuo henkilöstölle uuden nopean viestintäkanavan.  

Kauppakeskuspäällikkö iloitsee myös siitä, että uusi sovellus vähentää printattavan mainosmateriaalin määrää.

”Luonto kiittää, kun yritysten ei tarvitse enää painattaa etukuponkeja tai meidän tapahtumatiedotteita, vaan kaikki voidaan hoitaa ekologisesti. Samalla voimme palvella asiakkaita entistä paremmin.”

 

Näin lataat Ratina-apin!

  • Lataa Ratina-appi Applen puhelimeen App Storesta tai Android-puhelimeen Google Playsta.
  • Kun sovellus on latautunut, rekisteröidy käyttäjäksi. Laite pyytää nimeäsi ja yhteystietojasi.
  • Voit valita itse, haluatko ottaa vastaan Ratinan markkinointipostia. 
  • Appi on käyttövalmis ja olet Ratinan kanta-asiakas.
  • Etukupongit-kohdasta löytyvät vain kanta-asiakkaille tarkoitetut eksklusiiviset tarjoukset. Mobiilikupongit ovat kertakäyttöisiä ja ne lunastetaan liikkeiden kassalla.
  • Kauppakeskus lisää appiin säännöllisesti yllätysetuja – pidä appia silmällä ja ajoita kauppakeskusvierailusi itseäsi kiinnostaviin etuihin!   

 

Julkaistu

4.3.2019
Tags

Tutustu toimitilaan

Vuolteenkatu 1, Tampere, Ratina
Vuolteenkatu 1
52000m²

Yhteyshenkilö

Eeva Jacobsson
Leasing Manager - Citycenter, Heimola, Arkadia