Nettikauppa tiukentaa otetta kuluttajista. Kauppa saa toden teolla tehdä töitä kilpailukyvyn ylläpitämiseksi. Paikka asiakkaiden silmissä on ansaittava joka päivä uudestaan.

”Olemme samalla viivalla koko maailman kaikkien ostoskeskusten ja nettikauppojen kanssa. Ydinkysymys on, miten pidämme itsemme niin houkuttelevina, että asiakkaat kaikesta huolimatta haluavat tulla nimenomaan ylöjärveläiseen kauppakeskus Eloon ja Misteliin ostamaan tuotteita, joita he saavat kätevästi muitakin kanavia käyttämällä”, sanoo terveyskauppa Mistelin omistaja Tarja Toivonen.

Toivonen haastaa verkon elämyksillä. ”Jokaisesta käynnistä tulee tehdä asiakkaalle elämys. Misteli on ystävä arjessa. Vaikka tuo slogan on keksitty jo kymmenen vuotta sitten, sen viesti on vahva nykyisinkin. Eihän ystäviä jätetä, vaikka uusia ilmaantuisikin.”

Elinehtona kauppakeskusten tulevaisuudelle on Toivosen mielestä yritysten keskinäisen yhteistyön tiivistäminen. On huolehdittava siitä, että kauppakeskuksen tarjonta on mahdollisimman kattava. Saman katon alla voisi olla kirjasto ja muita kunnallisia palveluja, kuten pääkaupunkiseudulla usein onkin.

Kauppakeskus Elossa käy vuosittain noin kaksi miljoonaa kävijää. Tyypillinen asiakas on Länsi-Pirkanmaalla asuva 20–45-vuotias perheenäiti.

Teksti: Marita Kokko

Julkaistu

21.5.2014
Tags

Tutustu toimitilaan

Elotie 1
24200m²

Yhteyshenkilö

Timo Matinlompolo
Kauppakeskuspäällikkö