Syksyn odotetuin muotitapahtuma Gloria Fashion Show houkutti jälleen katsojikseen monituhatpäisen vierasjoukon. Tänä vuonna muodin ystävät seurasivat näytöksiä urbaanissa Ruoholahdessa keskellä rouheaa remonttia. Spondan omistamaa varastoa muunnetaan parhaillaan Sanoma Median toimituksiksi.

Yhdeksättä vuotta peräkkäin järjestetyssä Gloria Fashion Showssa katsojat pääsivät kurkistamaan syksyn ja talven trendikkäimpiin vaatteisiin, kenkiin ja asusteisiin. Jo näytöstilan mittasuhteet tekivät katsojiin vaikutuksen; kahdeksan metriä korkea halli on alun perin rakennettu Alkon pullovarastoksi.

”Gloria Fashion Show on käytännössä ainoa yleisölle avoin muotitapahtuma, jossa saa laajan katsauksen tulevan sesongin muotiin. Muodinystävät odottavat ja arvostavat tapahtumaa, ja siksi tunnelma on aina innostunut ja odottava – jopa hieman juhlavakin, mikä näkyy esimerkiksi näytösvieraiden pukeutumisessa. Tunnelma syntyy kokonaisuudesta: huippumuodista, malleista, musiikista, yleisöstä. Mukana pitää olla aina myös uutta ja yllättävää – tällä kertaa se oli tila”, toteaa viestintäpäällikkö Tuomas Littunen Sanoma Media Finlandista.

Kahdeksan metriä korkean hallin remontti valmistui kesän kynnyksellä. Sanoma halusi hyödyntää huikeaa tilaa jo nyt, ennen kuin se kalustetaan Glorian ja muiden Sanoma Median lehtien toimitusten käyttöön.

”Gloria Fashion Show tarjosi meille ainutkertaisen tilaisuuden päästää lehtiemme lukijat ja tärkeät sidosryhmämme kurkistamaan media- ja muotimaailman kulisseihin.”

Ruoholahden urbaani ympäristö, vanhan varaston rouheus ja kiinteistössä käynnissä ollut remontti innoittivat näytöksen visuaalisuudesta vastannutta Lauri Johanssonia – hän muun muassa istutti muotinäytösvieraat rakennustelineistä koottuun katsomoon ja rakennutti erittäin toimivan alueen yhteistyökumppaneille.

Muodin ja visuaalisuuden ilotulitusta

Näytöksiä järjestettiin kahtena päivänä yhteensä viisi kappaletta ja katsojia niissä oli yhteensä noin 2 500 henkilöä.

”Gloria Fashion Shown kutsuvierasnäytös on odotettu tapahtuma ja siellä vilisi tuttuun tapaan tunnettuja kasvoja niin muodin, kauneuden kuin mediankin piiristä. Tapahtuma näkyi myös monien lehtien sivuilla ja esimerkiksi muotiblogeissa, joiden kautta tapahtuman tunnelma ja itse näytös tavoittivat vielä suuremman yleisön.”

Vaikka Gloria Fashion Show järjestettiin jo remontoiduissa tiloissa, loput Sanoma-konsernille tulevat tilat ovat vielä työmaana ensi kevääseen asti.

”Siksi olikin erittäin hienoa, että Sponda ja remontin urakoitsijana toimiva Kenno-Rakenne lähtivät molemmat innolla ja ennakkoluulottomasti kunnianhimoiseen hankkeeseen mukaan ja taipuivat joustavasti sen vaatimiin erityisjärjestelyihin, kuten kokonaisen katsomon ja catwalkin rakentamiseen”, toteaa Littunen.

Tilaisuutta järjesteltäessä toimistotalo muuntautui tapahtuma-areenaksi ja esimerkiksi kulkeminen neljänteen kerrokseen sujui hyvin kiitos tarkan suunnittelun, johon kuului muun muassa hissimatkan sekunnintarkkaa kellottamista.

Kolmen toimipisteen kampus

Sanoma on parhaillaan keskittämässä kaikki pääkaupunkiseudun toiminnot kolmen toimipisteen Kampukselle. Kampuksen uusin piste, Ruoholahden Poijut, tulee vain kahden metropysäkin tai Baanan päässä sijaitsevan Sanomatalon ja Vantaan Sanomalan rinnalle. Samalla Suomen suurin ja Pohjoismaiden toiseksi suurin viestintäyhtymä saa myös nykyisin erillään toimivan studionsa aivan toimitusten kylkeen.

Itse tiloihin rakennetaan moderni monitilaympäristö, joka tukee yhdessä tekemistä ja ajatusten jakamista sekä mahdollistaa aivan uudenlaisten, joustavien työtapojen käyttöönoton.

”Uusissa tiloissamme ei tule esimerkiksi olemaan lainkaan omia työhuoneita, vaan työnteon vaihteleviin tarpeisiin löytyy erilaisia tiloja. Yksi keskeinen kriteeri uutta toimitilaa valittaessa olivat tilatehokkuuden ja muuntojoustavuuden lisäksi julkisen liikenteen yhteydet, ja Ruoholahdessa ne ovat loistavat.”

Julkaistu

3.11.2014
Tags

Tutustu toimitilaan

Porkkalankatu 20 A
14431m²