Citycenteriin avautunut No Pizza -ravintola mullistaa käsityksen pitsasta ja ravintolaympäristöstä – eikä ota vastaan käteismaksuja. Radikaalin brändin tärkein kulmakivi on kuitenkin vastuullisuus.

Kotipizzan uusi No Pizza -ravintolakonsepti mullistaa suomalaista pizzakulttuuria monella eri tavalla. Konsepti tuo markkinoille täysin uudenlaisen, sourdough-taikinasta valmistetun pizzan ja perinteisestä poikkeavan ravintolaympäristön taide- ja äänimaisemineen.

Myös pitsa tarjoillaan uudella tavalla. Valittavana on innovatiivisia täyteyhdistelmiä, joista yli puolet lisätään pizzan päälle vasta paiston jälkeen.

"Pizzan voi tilata kännykällä ja se ilmoittaa, kun pizza on valmis. Jonotusajan voi käyttää shoppailuun."

No Pizza -brändin ydin on uudenlainen, sourdough-taikinasta valmistettu pizza.

Uudenlaisen pizzan ytimenä on hapanjuureen leivottu sourdough-taikina, joka paistetaan 380-asteisessa uunissa. No Pizza on kehittänyt myös oman juustosekoituksen kuusamolaisen juustolan kanssa. Pizza tarjoillaan lankkualustalla pizzaleikkurin kera.

”Toimintamme ydin on juuritaikinaan tehty, huolella kehitetty sourdough-pohja. Ravintolan nimi juontuu konseptistamme, jonka ideana on puhutella asiakkaita mahdollisimman yksinkertaisesti – sanomme hyville asioille kyllä ja huonoille ei. Tuomme kannanotoilla esiin toimintamme tärkeintä kulmakiveä eli vastuullisuutta”, Kotipizza Groupin kehitysjohtaja Riikka Ahtiainen selventää.

Käteisestä luopuminen lisää turvallisuutta

Yksi merkittävä asia, jolle ravintola sanoo ei, on käteinen raha. Maksuvälineenä käy kortti ja jatkossa myös mobiilimaksut.

Kotipizza Groupin kehitysjohtaja Riikka Ahtiainen.

Kotipizza Groupin kehitysjohtaja Riikka Ahtiaisen mukaan yksi brändin avainsana on paikallisuus. Muun muassa ravintolan taideseinä on toteutettu paikallisille taideoppilaitoksille järjestetyn Yes You Can -taidekilpailu kautta.

”Käteisestä luopuminen lisää henkilöstömme turvallisuutta ja on parempi vaihtoehto myös ympäristön kannalta. Hyödynnämme teknologiaa myös helpottaaksemme ostamista. Meillä voi tilata pizzan myös sovelluksen tai verkkokaupan kautta, jolloin piipparina toimii kännykkä. Ruuhka-aikoina ei tarvitse jonottaa ravintolassa, vaan voi shoppailla kauppakeskuksessa ja tulla syömään sitten kun pizza on valmis”, Ahtiainen kuvailee.

Citycenterin sijainti ja vastuullisuus vakuuttivat

No Pizza tähtää kansainväliseksi ravintolaketjuksi, joten Citycenteriin avatun ravintolan on tarkoitus jäädä uuden konseptin ainoaksi ravintolaksi Suomessa. Siksi ravintolan sijainnilla oli brändille iso merkitys.

"Halusimme Suomen kansainvälisimmälle paikalle ydinkeskustaan – ja arvojemme mukaisen liiketilakumppanin." 

”Halusimme Helsingin ja Suomen kansainvälisimmälle paikalle ydinkeskustaan – mutta halusimme myös arvojemme mukaisen liiketilakumppanin. Olemme vaikuttuneita siitä, miten Citycenterissä on panostettu vastuullisuuteen, muun muassa jätteiden lajittelu ja kierrätys hoituvat esimerkillisesti”, Ahtiainen sanoo.

No Pizza sanoo ei huonoille asioille ja kyllä hyville asioille.

Ympäristövastuullisuus näkyy sekä ravintolan toimintatavoissa että tuotteissa. No Pizza arvostaa tapaa, jolla Citycenterissä on panostettu jätteiden lajitteluun ja kierrätykseen.

No Pizzassa ollaan tarkkoja raaka-aineiden alkuperästä ja myös kumppaneiden taustat ja toimintatavat selvitetään tarkkaan. Ympäristöystävällisyys näkyy ravintolan kaikissa materiaaleissa työasuista astioihin ja kalusteisiin asti. Myös hävikki minimoidaan. Asiakkaat voivat kuljettaa pienetkin pizzapalat kotiin paperisissa No Waste -pusseissa.

”Olemme miettineet jokaisen asian vastuullisuuden kautta ja haluamme, että myös asiakkaiden on helppo tehdä vastuullisia ratkaisuja”, Ahtiainen tiivistää.

No Pizzan lisäksi Hey Poke ja Social Burgerjoint

Citycenterissä iloitaan yli 1 000 neliön ravintola-alueen valmistumisesta. Kauppakeskuksen uutena kiinnostavana ravintolabränditulokkaana löytyy myös artesaaniburgereita valmistava Social Burgerjoint ja toisessa kerroksessa havajilaista poke-ruokaa tarjoava Hey Poke.

Citycenterin markkinointipäällikkö Marianna Viirteen mukaan ravintolakerrokseen on haluttu koota mahdollisimman kattava valikoima erityyppisiä laadukkaita ravintoloita.    

Citycenterin uudesta ravintolamaailmasta löytyy monta mielenkiintoista ravintolabrändiä.

Citycenterin toisesta kerroksesta löytyy muitakin kiinnostavia ravintolabrändejä. Artesaaniburgereita valmistava Social Burgerjoint sekä havajilaista poke-ruokaa tarjoava Hey Poke.

”No Pizza istuu hyvin urbaaniin kauppakeskuskonseptiimme, jonka yksi tärkeä osa on vastuullisuus. Haluamme tarjota uuden ravintola-alueen kautta asiakkaillemme kiinnostavia ravintolabrändejä, jotka eivät ainoastaan valmista hyvää ruokaa vaan myös edistävät arvoillaan kestävää liiketoimintaa ja uudistavat suomalaista ravintolakulttuuria.”

Spondan omistamalle Citycenterille myönnettiin vuonna 2017 BREEAM In-Use Very Good -tason ympäristösertifikaatti. Sponda oli vuonna 2017 kiinteistöalan kansainvälisessä GRESB-vastuullisuusvertailussa omassa verrokkiryhmässään Euroopan paras. Yhtiö valittiin myös oman alansa kestävän kehityksen johtajaksi vuonna 2017.

 

Näistä No Pizza tunnetaan:

  • Toiminnan ytimenä vastuullisuus
  • Ei käteismaksua
  • Oma sourdough-taikinasta valmistettu pizzapohja ja kuusamolaisen juustolan kanssa kehitetty pizzajuusto
  • Pizzat valmistetaan ravintolan keskellä olevassa avoimessa black box -baarikeittiössä
  • Yli puolet täytteistä lisätään pizzaan vasta paistamisen jälkeen
  • Myös jälkiruoka leivotaan pizzataikinaan ja tarjoillaan 2–4 hengen annoksina
  • Pizzojen seurana tarjotaan ranskalaista roseeviiniä ja Stadin panimon pizzoille kehittämää pale ale -olutta 
  • Ravintolassa on paikallista taidetta
  • Ravintolaan on luotu oma brändiin ja arvomaailmaan sopiva äänimaisema

Julkaistu

1.7.2018
Tags

Tutustu toimitilaan

Kaivokatu 8, Helsinki, Ydinkeskusta
Kaivokatu 8
20000m²

Yhteyshenkilö

Henri Eteläpelto
Head of Leasing, Retail