Sanoma valitsi monitilaympäristön

Sanoma halusi luoda työntekijöilleen inspiroivat, luovuutta ruokkivat ja yhteisöllisyyttä edistävät työtilat. Sopivat tilat löytyivät Ruoholahdesta.

Johtavan media- ja oppimisratkaisukonsernin uusissa toimitiloissa investoitiin inspiroivaan ja joustavaan työympäristöön. Se vahvistaa mediajätin asemia tiukassa kilpailutilanteessa ja valaa uskoa alan tulevaisuuteen.

Jo tilan ensivaikutelma lumoaa. Jättimäiset näytöt aulan seinillä sykkivät mediatalon sisältöjä, uutis- ja somevirtaa sekä infoa mediatalon palveluista. Aulan valaistuksen värimaisemaa voi vaihtaa kaukosäätimellä.

Ruoholahden kauppakeskuksen vieressä sijaitsevat tilat remontoitiin Sanomaa varten kokonaan uusiksi.

Yhteisöllisyys lisää luovuutta

Monitilaympäristössä on varattavia ja vapaassa käytössä olevia neuvotteluhuoneita ja vetäytymistiloja sekä joustavasti muunneltavia tiloja tiimien tai projektien käyttöön.Valokuvausstudioon on oma sisäänkäynti ja sen kupeessa on viimeisen päälle varusteltu keittiö − mainio paikka toteuttaa vaikkapa kokkiohjelmia verkkoon.

”Nyt on vaivattomampaa törmäyttää osaamista, perustaa uusia tiimejä tai kehitellä yhdessä uusia projekteja.”

”Haluamme tarjota työntekijöillemme inspiroivat, luovuutta ruokkivat ja yhteisöllisyyttä edistävät työtilat, joissa on huomioitu mahdollisimman monipuolisesti erilaiset työskentelytavat”, kertoo viestintäpäällikkö Tuomas Littunen.

Ruoholahteen muuttivat Sanoma Lifestyle, Kids Media, Sanoma Pro, Sanoma Tekniikkajulkaisut, Head Office Finland ja Sanoma Technology. Me Naisten, Glorian tai Cosmopolitanin kaltaiset mediabrändit työskentelevät nyt aiempaa läheisemmin samoissa kerroksissa.

Kun myös brändien yhteiset teematoimitukset ovat lähellä, on aiempaa joustavampaa ja helpompaa kehittää yhdessä uudenlaisia kaupallisia konsepteja tai yhteistyötä.

”Media-ala uudistuu kovaa vauhtia, mikä edellyttää ketteryyttä ja rohkeutta kokeilla uusia ratkaisuja. Nyt on vaivattomampaa törmäyttää osaamista, perustaa uusia tiimejä tai kehitellä yhdessä uusia projekteja. Se vahvistaa varmasti myös työntekijöiden motivaatiota kokeilla uusia asioita”, Littunen sanoo.